"A kíváncsi ránéz valamire, és azt kérdi: "Miért?" Az alkotó megálmodik valamit, és azt kérdezi: "Miért ne?"

2012. január 21., szombat

Öntőforma

Vannak formák amiket egyszerűbb önteni mint lekorongolni, van itthon /ugyan mi nincs :-)/ strucctojásom, gondoltam ezen kipróbálom az öntőforma készítést. Ez egy egyszerű forma elsőre . Na kíváncsi leszek mi sül ki belőle.Ezek az öntőformák  2 vagy több részből álló gipsz formák amik illeszkednek , híg agyagot kell bele önteni és benne hagyni egy ideig majd a felesleges agyagot kiönteni belőle. A gipsz elszívja a felesleges vizet így kialakul egy réteg benne ami megadja az öntendő tárgy falvastagságát.
Párom csinált nekem hozzá egy keretet amibe agyagot tettem
Szépen elsimogattam , csináltam mélyedéseket amin illeszkedni fog a két rész.
Majd felöntöttük gipszel .
Na és holnap kiderül mi is lesz belőle . Folyt köv.
A párom is gyurmákolt egy kicsit :-) Első darabok , szerintem egész jók elsőre.

A gipsz szépen megkötött , lekerült a keret róla

Megfordítottam és elkezdtem leszedni róla az agyagot , a tojás már megvan!
És teljesen leszedve, na az látszik, hogy amit én simának láttam az közel sem volt az :-)
Most jól bekenem szappannal , visszakerül a keret és a másik fele is megkapja a gipszréteget.

Szépen megkötött a gipsz, levettem a keretet , és találtam egy egybenőtt gipszkockát :-)
Egy kis farigcsálás és noszogatás után szerencsére szépen szétjött.

Feltettem őket a cserépkályha tetejére száradni , hisz csak teljesen száraz gipszbe fogok tudni önteni. Még lukat is kell fúrni bele amin be majd kiöntöm az öntőföldet belőle. Mivel ez egy teljes forma és nincs szája meg ilyesmi így minél kisebb lukkal szeretném megúszni . Az öntést még majd szeretném megmutatni de azt hiszem már egy új bejegyzésben mert ez így is hosszúra sikeredet.





6 megjegyzés:

Yupi írta...

Kíváncsian várom a forma végeredményét. A párod nagyon ügyes. :)

Szilvi írta...

Én is :) A páromnak átadom, köszi!

Yupi írta...

Az hogy nem sima sztem nem gond, a tojás alatt tuti szép sima lesz és az a fontos. Hasonló módszerrel öntök én is sablont csak a gipsz helyett szilikont használok.:)

Szilvi írta...

Na azóta szétbányásztuk, a tojás alatt szerencsére szép sima lett . Na majd élesben kiderül milyen lesz .
A szilikonöntést megnézném egyszer .

Eszti Varrodája írta...

Nagyon szép!

Szilvi írta...

Köszönöm!