"A kíváncsi ránéz valamire, és azt kérdi: "Miért?" Az alkotó megálmodik valamit, és azt kérdezi: "Miért ne?"

2012. április 14., szombat

Szappankisérlet

Mostanában nemigen számoltam be a szappankészítéseimről de leginkább újragyártottam amik éppen kifogytak . De mostmár újra van kecsketej és kipróbálhatom amik eddig csak a fejemben körvonalazódtak.
Csütörtökön sertészsírból csináltam szappant, semmi más nem került bele a vízen és a lúgon kívül és a végén a színezők. Az volt a másik amit ki szerettem volna próbálni, hogy mi hogyan színez.
A végeredmény
A fehéresbe kurkuma került , szép sötét narancs színe volt amikor a masszába kevertem , de sajna ennyire kifakult .
A zöldbe őrölt csalánlevél került, életben sötétebb , egész jó színe lett szerintem.
A barna Holland kakaópor , ő is sokat fakult.
A piros pirospaprika , szép színe lett.
A kékbe pedig indigópor került , nem is kell sok bele és szépen beszínezte .
Na és a tapasztalatom a disznózsírral, elég sokáig kevertem de nem igazán sűrűsödött be , híg maradt a massza , nyoma sem volt pudingosodásnak. A formába öntés után is elég sokára kezdett keményedni, kiszedni is csak 2 nap múlva mertem , de a végére csak jó lett. Mostmár szép kemény szappan vált belőle és szerintem a szaga sem vészes . A zsír az saját házi volt, mangalica és sima sertészsír keveréke.
Kiváncsi vagyok mennyire fog habzani , meg egyáltalán milyen szappan válik belőle.

Ő pedig egy mézes-zabkorpás kecsketejszappan. Olívaolajjal, kókuszvajjal, pálmavajjal, kakaó és shea vajjal . És zabkorpát tettem bele , hogy masszírozza , radírozza a bőrt.

És készült még egy mangós szappan . Olívaolajjal, mangóvajjal , kókuszolajjal, és szója olajjal .

Nincsenek megjegyzések: