"A kíváncsi ránéz valamire, és azt kérdi: "Miért?" Az alkotó megálmodik valamit, és azt kérdezi: "Miért ne?"

2012. április 25., szerda

A tűz varázsa






Párommal beiratkoztunk egy kerámia szakkörbe . Én mióta befejeztem a fazekas sulit szerettem volna tovább tanulgatni a különböző technikákat , és páromat is érdekelte amit csinálok , így együtt belevágtunk.
A tanfolyamot Egyházy Gábor tartja és Vácott a Művelődési központban található , szerda esténként.
Tegnap este rakuztunk . Nekem volt már szerencsém kipróbálni az égetés eme formáját, és azóta is nagyon vártam mikor lesz részem megint ebben a csodában . Most  szeretném megmutatni mért is lesznek sokan a szerelmesei .
Készül a kemence 

Rákerülnek a már egyszer kiégetett és bemázazott tárgyak
és rákerül a kemence és beindul a gázégőfej
Az izgatott várakozás közben a lányok "gyurmáznak" egy kicsit,


Mikor a kemencében a hőfok 1000 fokra hevül , izgatott készülődés veszi kezdetét . Elkészült a forgácságy , újságpapírok, víz előkészítve , a mesterünk pedig leemeli az izzó kemencét.
És ilyen gyönyörű ami benne van :-) 1000 fokon izzik a kerámia
Egy nagy fogó segítségével minden átkerül a forgácságyra , ahol forgácsot és újságpapírt dobálunk rá




Gyorsan rákerül a "fedő" hogy az oxigént elzárjuk és így a máz redukálódjon , és ezáltal gyönyörű színek alakulnak ki.
pár perc elteltével átkerülnek hűtőfürdőbe a tárgyak hogy fixáljuk a színeket.


És ilyen gyönyörűségek születtek

6 megjegyzés:

Gabi írta...

Szilvi,
csak irigykedni tudok.
Fantasztikus látvány lehetett az izzó kerámia.

Szilvi írta...

Igen az , mindig. Egyszer nekem is lesz egy ilyen kemencém és akkor szeretettel várlak egy égetésre :-)

Gabi írta...

ott leszek!

Luca írta...

Ez tényleg valami fantasztikus!

Gabryella írta...

Na ez az, amit még én is kipróbálnék :-)) Gyönyörűségesek.

Szilvi írta...

Luca igen az!
Gabi hajrá! És köszi! :-)